O projektu
CILJI PROJEKTA:
- Dvig motivacije, samoiniciativnosti in kritično mišljenje pri vseh deležnikih s pomočjo novih metod in oblik dela
Po vrnitvi s šolanja na daljavo občutimo pomanjkanje motivacije pri vseh deležnikih, moramo opolnomočiti zaposlene z novimi sodobnimi, inkluzivnimi, kreativnimi in inovativnimi metodami in oblikami dela in poučevanja. In jih preko poučevanja prenesti tudi na vse učence (učence z učnimi težavami, dolgotrajno bolne, tujce, nadarjene učence). Tako bomo lahko skupaj oblikovali sodobnejšo šolo in jo približali današnjim učencem. Učitelje in učence želimo motivirati za redno in dodatno (tekmovanja, interesne dejavnosti) šolsko delo ter jih naučiti, kako se učiti na sodoben, kreativen, inovativen in tudi zabaven način. Zato želimo zaposlenim ponuditi možnost, da s spoznavanjem evropskih šol in učiteljev to spoznajo ter vključijo v svoje delo. Le na ta način bodo videli, da se pri pouku lahko dela na drugačen, inovativen, sodobnejši način in so pri tem vključeni vsi deležniki, učenec pa je v glavni vlogi.
- Razširitev mreže zaposlenih in učencev sodelujočih v okolijskih in evropskih temah
OŠ Kanal se nahaja v Soški dolini, ki je ekološko zelo obremenjena z lokalno industrijo ter prometom. Iz tega razloga se zavedamo, da je ekološko pismen posameznik zelo pomemben za slovenski ter evropski prostor. Šola sodeluje v nekaterih okoljskih projektih in projektih, povezanih z EU, a ne tako, da bi sodelovali z drugimi evropskimi šolami. Hkrati bi si želeli, da v njih vključimo čim večje število učencev, staršev, krajanov in lokalnih društev. Z opazovanjem evropskih učiteljev bi želeli se naučiti, kako oni skrbijo za okolje, kako se spopadajo z izobraževanjem mladih, katere šolske akcije organizirajo. Pomembno je, da učitelji in učenci, ki živijo tako blizu sosednji državi, začutijo, da so lahko z drugimi evropskimi državami, kraji, učitelji in učenci tudi povezani. Da lahko s pomočjo raznolikosti gradijo svojo osebnost, svoje vrednote in s tem postajajo evropski državljan. To bomo lahko dosegli tudi s povezovanjem šol z eTwinningom in gostovanji v drugih evropskih državah.
- Več uporabljati IKT tehnologijo pri pouku ter opolnomočiti vse deležnike, kaj pomeni odgovoren uporabnik IKT tehnologije
Način življenja in poučevanja je drugačen od preteklih časov. To zahteva nenehno prilagajanje vseh deležnikov. Vse želimo usposobiti in opremiti z znanjem, da se bodo sposobni soočiti s spremembami, kar pomeni tudi razvijanje njihove kritične in računalniške pismenosti. Potreb po izkoriščanju digitalnih tehnologij za poučevanje ter razvoj digitalnih sposobnosti vzgojiteljev, učiteljev in učencev je vsak dan več. Na tem področju so naše prioritete in cilji naslednji: pridobivanje novih veščin, znanj, spretnosti in pristopov učiteljev/vzgojiteljev za uporabo novih IKT tehnologij in inovativnih metod in oblik poučevanja ter izmenjava in prenos najrazličnejših IKT praks iz obiskanih šol v našo. S pridobivanjem vsega tega pa tudi prenos naučenega na naše učence. Učencem želimo predstaviti všečna orodja/aplikacije, s katerimi lahko aktivno sodelujejo pri pouku. Ob uporabi IKT tehnologije pa ne smemo pozabiti na to, da se moramo vsi počutiti varne, tudi pri uporabi sodobne tehnologije.
PRIČAKOVANI UČINKI IN POZITIVNI VPLIVI PROJEKTA:
Pričakovani rezultati so, da bo po koncu projekta vsak vzgojitelj/učitelj uporabil in uporabljal 4 nove IKT aplikacije/orodja, 3 različne sodobne, inkluzivne metode in oblike dela. Na ta način bomo povečali motivacijo, samoiniciativnost ter evropsko zavedanje. Pripravili bomo aktivnosti, ki bodo obravnavale vsakdanje, okoljske in evropske teme, pri čemer bo zavod sodeloval kot celota skupaj z okolico. Pričakujemo večjo uporabo tujega jezika in večjo odprtost za evropsko sodelovanje.
PARTNERSKE ŠOLE:
Alfacoop Braga, Portugalska
Základní škola Veselí nad Moravou, Češka
Istituto Comprensivo, Vicenza, Italija